torsdag 16 juni 2011

Sommarlov!

Japp idag fick vi ääntligen sommarlov! :D men jag kan ju inget annat än hålla med Olivia om att det inte känns som att det är det. Aja direkt när vi hade slutat så gick vi ner till valvet och åt lite( eller jag åt en kaka och nästan alla andra åt sallad) Sen så tog vi bussen ut till Nellie och Roddan eftersom vi skulle rida.

När vi kom till stallet var väl allt som vanligt och vi gick upp, tog in tre hästar och sedan borstade vi. När jag hade suttit på benskydden och tänkte börja sadla så tyckte jag att det kröp något i min nacke, så av ren vana smällde jag till det eftersom jag trodde att det var typ en mygga. Fast det jag trodde var en mygga visade sig vara något helt annat. Nämligen en geting och den stack mig såklart rakt i nacken! ÅH HELVETE vad det gjorde ont!!!!!! Jag börja stor gråta för det gjorde så himla ont. Olivia sprang och blötte ner en svamp med kallt vatten så att det skulle bli lite bättre men det sved fortfarande som satan. Sen så hade vi helosan på det haha:) Men nacken påverkar ju inte ridningen så jag red ju självklart.

Nellie är ju frisk så jag skulle rida med sadel idag! Hon var himla seg men jag kan ju bara säga att det inte gjorde något haha. Hellre det än att hon e lite wild and crazy liksom. Men det kändes bra även fast det inte var ''värsta dressyr passet''. Hon sätts ju igång nu den här veckan också så vi måste ta det försiktigt. Fast ägaren till Nellie hade inte galloperat än men jag tyckte det kändes bra så jag sa att jag tänkte gallopera ändå. Clara hon som hjälpte mig när jag ramlade av ställde sig då i mitten av volten för att kunna guida mig ifall hon skulle dumma sig. jag galloperade typ  ett varv och sen så små dummade hon sig men då la jag på spöet och ökade ordentligt och så la jag en volt i volten och bytte gallopp. Så hon fick godkänt idag min lilla prinsessa<3 I slutet så flumm red jag lite och joggade med långa tyglar och så och det var ju kul haha ! :D

Nu äter jag godis som vanligt och det är väl ganska trevligt :) Föresten så tog Emilia lite kort med Olivias digital kamera så dem kanske dyker upp om Olivia har lust? :)

Nu ska jag inte gå och lägga mig men jag ska stänga av här och typ titta på tv så jag säger väl godnatt då// Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar