onsdag 15 juni 2011

Nellie :/ :)

Japp det händer ganska mycket nu med Nellie... Hon var ju sjuk och så skulle jag rida henne barbacka när inte ens Linnéa rider henne? Nellie är ingen barnponny som man kan sätta upp vem som helst på när som helst. Jag känner inte ponnyn jättebra plus att jag inte är så mycket till motstånd för henne eftersom hon är en riktigt grov ponny. Så det var ju då i torsdags som jag ramlade av. Det blev mycket snack om det och stallchefens man tog tag i det här ganska allvarligt. Han har tydligen pratat med Linnéas föräldrar om att hon måste rida Nellan ordentligt varenda dag innan jag rider.

Jag vill verkligen fortsätta rida den... jag tyckte verkligen att jag hade börjat hitta den ganska bra i dessyren när jag hade sadel och graman. Fast jag vill kunna lita på den i alla lägen och det kommer jag nog aldrig kunna göra i och med att den e ouppfostrad och har lärt sig att den kan göra vad den vill när den vill. Aja får väl hoppas att det löser sig. En positiv sak är att nu e Nellan frisk och Linnéa satte igång henne i måndags! Så imorgon ska jag rida Nellie Pellie med sadel. Hoppas det funkar... det bara måste göra det<3

                Nellie vi ska klarar det här! Du och jag tillsammans, vi bara måste klara det. Eller hur?...<3


                                                              //Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar