torsdag 23 juni 2011

full cykel

hinner inte riktigt med att blogga nu, så mycket som händer och så mycket att göra. Sen när man väl sitter här så får man ingen blogglust, orkar liksom inte berättta vad som hände iförrgår, igår, idag. Men nu tvingar jag miog själv till att göra det ändå ;)

Tisdag : tog 10 i två bussen till stallet tror jag och så knoppade jag nellie samt tog kort på Amanda och Lisa när de red :) Amanda har bilderna som hon kan visa sen ;) Därefter tog vi bussen hem, fast vi kom inte enda hem. Vi klev av bussen innan sigtuna och gick till golfbanan, jag, lisa och Amanda alltså ;) Det var fett kul :) Sen när vi väl kom fram till golfbanan hittade vi inte de vi skulle träffa (alexander, filip och Oscar alltså.) Kan ju säga att jag skämde ut mig rätt rejält. Sen hittade vi dem iaf och Alex sänkte sitt handikapp till 5,9 (det är alltså bra).

Alex och Oscar tog bilen hem med alex pappa men filip cyklade iaf med oss in till stan. Där var jag och mandipandi assmarta och slapp betala för bussturen hem till Amanda. Förde över bilderna på amandas dator sen drog vi till mig och hämtade lite grejer. Därefter tig vi bussen ner till stan och träffade Hanna, Emilia, Sophie, Lisa, Jessica, Martin och Max. Hoppas att jag inte glömde någon. Vi käkade middag på sibylla, gott :) Sen hälsade Cornelia på en liten stund också. Jag och amanda tog även konstig promenad ;). Vid elva sprang/gick vi till munkholmen jag och Ámanda. Där träffade vi Cornelia och nån kille som hette Rasmus. Cyklade hem på cornelias cykel, cyklen var full, jag är alltså inte dålig på att skjutsa. ;D Sen gick Amanda in till Cornelia och jag satte mig i diskhon. Sen bloggade jag som ni vet. Och nej, jag dygnade inte, tog mitt förnuft till fånga. För vid två när min bror sa att han skulle gå och lägga sig hindrade jag honom och föreslog att vi skulle sova utomhus. Så blev det inte men vi tog ner täcke och kudde och la oss och såg på Harry Potter 7. När den var slut var klockan typ kvart över fyra och solen stod på himlen. Som ni vet så var jag mongo den kvällen. Jag skrev en lapp på kylskåpet:
"Jag och Douglas tältar i skogen. Kommer hem imorgon-kväll." Haha lite kul det skulle varit om man hade filmat när mamma och pappa kom upp, såg lappen och våra tomma sängar :)

Onsdag:
Sov till klockan 12 och tog 10 i 2 bussen ut till stallet för att fota Louise och prata om Delsbo. Sen åkte vi hem till henne en stund. Missade bussen till stan så gick dit. Sen tog jag bussen hem i spöregnet som inte upphörde när jag var tvungen att gå av. Gick hem till Hanna och pratade med henne tills det slutade att regna och en stund efter det. Sen gick jag hem, duscha, åt och vidare ner till munkhomsbadet där vi skulle grilla. Ganska misslyckat var det. Inte så kort efter att vi börjat så blev vi tillsagda att man inte fick grilla där. Då drog alla; Jag, amanda, jessica, Lisa, Emilia, Sophie, Hanna, Alexander, Filip, Oscar och viktor till fotbollsplanen och spelade fotboll och umgicks resten av kvällen. Det var galet lyckat och kul :D Och jag gjorde ¨mål!!!Efter elva när jag kom hem frågade jag mina föräldrar om jag fick dra till Hanna och se på film. Det fick jag. Vi träffade cornelia och rasmus på vägen till hanna  :)

Det slutade med att vi valde Mamma Mia och så såg vi på den, jag hanna och emilia. Rätt lyckat det med :) Sen gick jag hem.

Idag tog jag tio i tre bussen till stallet och skrittade på Roddan medans Emilia red Jossan. Sen har jag bara varit hemma och packat och latat mig. Hinner/orkar inte se på film hemma hos Lisa med Emilia. Hade lätt velat om jag inte skulle bort snarty. Jaja nu måste jag sluta skriva, förhoppningsvis får ni roligare bloggning framåt i tiden. Måste bara få upp viljan och tiden igen. Blir ju lättre sen när amanda också börjar blogga igen.

Amanda blogga! :D <3

/ olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar