fredag 17 juni 2011

Fredag :D

Japp idag fick jag rida två gånger. Jag har ju Nellie nu tills på tisdag så det är skoj! Idag så tyckte jag att hon verkade stressad och jag hade rätt.
Jag ledde Nellie till ridhuset och där skulle Josefin möta mig. När vi går in i ridhuset så börjar hon snurra och hoppa lite smått och sedan far hon ut och jag tappar greppet om henne. Hon springer hem i full fart och jag springer efter henne fast dock väldigt låångt efter. Josefin ringer mig och säger åt mig att byta bett och komma tillbaka med henne så att hon skulle kunna rida den. Så jag gick tillbaka med henne och så red Josse i kanske 40 minuter? Den höll på att dumma sig då också, vi märkte också att hon letar efter saker att vara rädd för? knas ponny! Aja jag hoppade inte upp efter Josse för det kändes inte bra. Får hoppas att den e lugnare imorgon :)
 Tyckte att den här bilden sammanfattade dagen med Nellie ganska bra: Total fail! Haha men jag gör ett failat gallop ombyte på bilden !:)


Sen så skulle jag ju rida lektion också :) När jag kom ner till ridskolan så var Olivia redan där :) Sen kunde inte min dag bli förstörd för jag fick rida Nyfiken :D Underbara,trogna,snälla,perfekta Nyfiken<3 Det finns inge fel  på honom enligt mig! Även fast lektionen kanske inte gick sådär superbra så var det bara härligt att sitta på honom och han var ju faktiskt fin några stunder :) Olivia tog några bilder när vi gick till och från ridhuset så dem kanske kommer upp men jag vet inte :)


Jag ska sova hos Olivia och jag e där nuu :D Vi ska vara lagom galna och ni kan kanske vänta er en liten video sen så see you later aligator //Amanda :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar