tisdag 17 maj 2011

Ja.. Det här är jag :)

Tjo! Nu skriver jag äntligen ett inlägg om mig själv och de bezta heztarna :D
 Nu kör jag...(med risk för att vara långtråkig)

Jag heter Amanda som ni kanske har uppfattat :) Jag är tretton år men fyller fjorton i december :) Jag går i samma klass som Olivia. Det enda som är kul med skolan är rasterna och kompisarna annars så är jag nog som vilken vanlig tonåring som helst som bara tycker att skolan SUGER -.-
Jag följer Olivias inlägg lite för jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva hehe... Jag älskar hästar som ni kanske också märkt och det är en av sakerna jag lever för<3 Jag tränar även Gymnastik som jag alltid älskat men nu tyvärr börjar tappa intresset för. Träningarna är oseriösa och jag har ingen lust att åka till gympan längre. Så till hösten så är jag inte förvånad om jag inte finns kvar i min gympa trupp.

Jag gillar Godis, sena kvällar, kompisar, familjen, HEZTAR! Jag ogillar när garderoben är kaos, när man måste lägga sig tidigt, när man inte kan vara med kompisar och när man inte kan vara med hästar. Finns sjukt mycket fler saker jag gillar och ogillar men orkar inte sitta och rabbla upp det nu för då orkar ni inte läsa :)

Min högsta dröm är ju såklart en egen ponny men det är väl alltid en hästälskares dröm? :)
Jag drömmer också alltid om det perfekta livet... en pojkvän, en egen häst, att man vara rik och så vidare... Fast jag har ju delar av de livet, tex. min underbara familj och mina underbara kompisar och såklart de underbara hästarna jag älskar mest av allt<3

Bara för att det här jag :)
Bilden är blubbig plus att där var jag brunett, fast jag är naturligt blond :)

Nu till hästarna :) Jag börjar med Nicke nyfiken, hästen som alltid betytt mest och alltid kommer att göra det<3




UNDERBAR<3
Min och nyfikens tid började 2006 när han kom till ridskolan som FYRAÅRING :OO Jag tycker själv det var sjukt och synd om honom men jaja det förde oss samman iallafall<3 Jag blev han skötare och jag har alltid varit det sen dess. Minnena med denna påny är tusentals som när han bet sönder min hjälm när han öppnade dragkedjan på min jacka, när jag hoppade upp på dig i spiltan när ingen såg, när vi tävlade och kom tvåa, när du piper som en gris för att du tycker det är kul och ja det här är bara några men du är bara så fucking perfect<3Nyfiken är en connemara och är född 2002 och han är en valack, Jag har hans stam och så men orkar inte hålla på med den nu :) Hoppas vi får många fina år tillsammans<3 Nu kommer några bilder från våran tid:













Jag gör som Olivia och skriver om Nellie och Friggelina imorgon :) puss&kram skumbanan <3
                                                                 // Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar